dimarts, de setembre 01, 2009

Les reunions de descreguts anònims



Jo (dret): Hola, em dic Pep i no em crec res del que diuen a la tele.
El grup (tots asseguts): Hola Pep!!!

És un somni que m'empaita quasi cada nit.

El malestar ja l'arrossegava de fa temps, no ens engayem. Però el desencadenant va arribar de la manera més tonta. Estava escoltant el que deien al telediari i em va semblar entendre que hi havia una nova grip que tot i no ser perillosa s'encomanava fàcilment. Aleshores --l'acció dramàtica passava en un aeroport-- apereixien gent que acabava de baixar d'un avió amb mascaretes, juntament amb d'altres que no en duien no se sap massa bé perquè. Una interferència en el canal digital terrestre gratuït provoca que es perdés la senyal i en el seu lloc n'aparegués una altra de ben antiga, la d'en Johan Cruyff donant consells. Lluïa una mascareta blaugrana i dirigint-se a càmera aconsellava: "Gripe es fácil. Si tu tienes la mascareta el otro no tiene la mascareta. Gripe es gripe. En el fútbol como en la gripe hay que poner toda la mascareta en el asador" Al cap d'uns instants es va recuperar la senyal del canal digital terrestre gratuït, però em vaig quedar amb la mosca darrera l'orella.

Em vaig comprar una mascareta --blaugrana, persiuncás-- i fins fa poc sempre que surtia al carrer protegit amb l'artefacte era la riota de tothom, però jo duro. Ande yo protegido y ríase el descreído.

Aleshores per la tele van dir que la vacuna era molt difícil de fer per tanta gent, però que en tindrien per les escoles i els mestres i que abans de començar el curs acadèmic terrestre digital tota la canalla i tota la docència ja estaria vacunada, que el factor de risc eren ells. Immediatament vaig llençar la mascareta i vaig maleir en Cruyff.

Va començar el somni recurrent. Les troles d'en Zapatero, Carod, Saura, del tdt, de l'estatut. del finançament, de la crisi, etc. etc. etc. ja m'havien preparat la closca, però allò del consell equivocat del mestre holandès va ser el detonant.

Però ara és molt pitjor! Ara diuen que no, que no són els nens els que s'han de vacunar, sinó els adults! Ja no puc més... visc sense viure en mi i el més alt goig espero.. --perdó això no és meu, em sembla-- En fi... que ara se m'apareix en Johan Cruyff per la tele cada dos per tres per retreure'm que dubtés d'ell.

Perdó Johan, perdó! Però ell immutable em va omplint el menjador de pilotes sense pietat: "Si tu tienes la pelota, ellos no tienen la pelota" repeteix cada vegada que poso el telediari.

I això ja no és un somni! Que n'hi ha molts que els passa el mateix, ho sé del cert. Això sí que és la grip!