diumenge, de maig 21, 2006

La ferida lluminosa


“Jo no tinc temps de treballar
tinc massa feina!”

“No vull saber mesures
- que l’aigua m’esvalota -
la lluna és massa plena
i no m’hi cap, al cove.”

Primitiva Reverter lliura un nou llibre de poemes –ja era hora!--. Sort que hi ha qui encara escriu amb passió i amb desmesurada veu fa que vessi la poesia més enllà dels mots manllevats del diccionari. Sort que hi ha poetes que obren la gàbia i deixen que volin els lectors que ja no els cap la lluna al cove. Qualsevol victòria és efímera perquè sabem que solament és el pròleg de la nova batalla. Però, per Déu, que aquesta Lletraferida ens ha guanyat el cor i l’espasa a tots els que no tenim temps de treballar perquè tenim massa feina. Ja era hora que algú ho escrigués amb lletra clara: l’aigua ens esvalota!